Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna Forum Hondy CBR250R
Informacje na temat motocykla Honda cbr250r i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zębatka chodzi mimośrodowo / nierówny naciąg łańcucha

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna -> PROBLEMY TECHNICZNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
komarette




Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:49, 12 Paź 2016    Temat postu: Zębatka chodzi mimośrodowo / nierówny naciąg łańcucha

Ostatnio miałem wrażenie, że przy otwieraniu/zamykaniu gazu trochę szarpie motocyklem.
Zauważyłem, że łańcuch ma różny luz-jest nierówno rozciągnięty i zauważyłem również luzy na zabieraku.
Podjechałem do serwisu, gdzie potwierdzono moje obawy-czekała mnie wymiana napędu i przy okazji gum zabieraka.
Przestraszony kosztem części i jeszcze większym kosztem robocizny postanowiłem zamówić potrzebne części i samemu je wymienić.
Przy okazji kupiłem oryginalne mocowanie tylnego amortyzatora i podniosłem motocykl do oryginalnej wysokości. Poprzednia właścicielka obniżyła go w serwisie MCS w Wawie(swoją drogą zrobiono to tam trochę po druciarsku).
Cały dzień roboty oraz kilka drobnych i większych problemów później mogłem cieszyć się prawidłową wysokością siodła, zabierakiem bez luzów i przede wszystkim, błyszczącymi zębatkami sunstar i złotym x-ringowym DIDem. Szczęściu nie byłoby końca, gdyby nie jeden drobny szczegół, który zauważyłem, naciągając łańcuch.
Okazało się, że nowy łańcuch też ma nierówny naciąg(tutaj padło trochę niecenzuralnych komentarzy i przyszła depresja).
Po chwili uznałem, że może to kwestia smarowania, że coś się na przykład przyblokowało, ale po nasmarowaniu sytuacja była identyczna.
Następnego dnia zaprowadziłem(dosłownie) motocykl do warsztatu ASO Hondy, żeby spojrzeli co jest nie tak i przy okazji zakuli łańcuch(ja użyłem spinki). Opinia serwisanta była dość nieprzyjemna dla ucha: łańcuch do wymiany(co?? znowu?? przecież ten jest nowy!!). Serwisant twierdzi, że wszystko pomierzył i posprawdzał i wszystko jest w porządku(poza łańcuchem).
No i tu zaczynają się schody. Przecież nikt mi nie uzna reklamacji łańcucha.
Oczywiście spróbuję, ale wydaje mi się to absurdalne, żeby łańcuch najbardziej renomowanej firmy miał takie wady-nigdy się z tym nie spotkałem. Napęd jest z normalnej dystrybucji, kupiony pośrednio od motor-land, czyli wyłącznego oficjalnego dystrybutora w Polsce.
Może ktoś z Was ma jakiś oświecony pomysł, co można jeszcze sprawdzić?
Mogę niby kupić jeszcze jeden łańcuch, ale jaką mam gwarancję, że wszystko będzie wtedy dobrze? Poza tym to nie są tanie rzeczy... ;-(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
komarette




Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:30, 12 Paź 2016    Temat postu:

Pojechałem do warsztatu, gdzie pracuje mój znajomy i podpowiedział mi, że zębatki sunstara czasem miewają wady produkcyjne, bardzo, bardzo rzadko(ten przypadek jest trzeci w jego długoletniej karierze).
Koniec końców pojechałem do serwisu należącego do importera DID i sunstar, MOTOR-LAND, gdzie wykluczono wadę zębatki napędzającej i łańcucha.
Niestety mieli w magazynie tylko zębatki sunstar z tej samej serii, więc nie udało się wykluczyć innych usterek.
Kupię inną zębatkę i spróbuję.
Jak sprawa się wyjaśni, dam znać.
Przy okazji polecę serwis motor-land, bo chłopaki mają pojęcie o tym, co robią. Mnie, co prawda na początku potraktowali trochę oschle, ale to zrozumiałe, kiedy ktoś mówi, że teoretycznie najlepsze komponenty na rynku mogą mieć jakieś wady Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:15, 12 Paź 2016    Temat postu:

Napisz jak Ci poszło.
Ja kupiłem łańcuch i zębatki wraz z zabierakiem na Allegro, za część tego co kosztują nowe z rozbitej Hondy w stanie idealnym. Dziś odsprzedałem zabierak z zębatką, (czy czasem nie Tobie?), zostawiając sobie przednią zębatkę i łańcuch, który wymienię następnym razem. Poluje na tylną zębatkę z CBR300R. Rożni się ona dwoma zębami mniej od ćwiartkowej i teoretycznie zwiększy prędkość przy mniejszych obrotach. Oczywiście odbije się to na przyspieszeniu, ale ze względu, że używam często CBR-ki w dłuższe trasy jestem gotów na tego typu poświęcenie. Na chwile obecną nigdzie nie można oficjalnie jej kupić, Larsson niby ma, ale zero na magazynie Sad .
Co do nierównego łańcucha, to i u mnie chwilowo miałem z tym problem. Udało mi się jednak po paru popuszczaniach i naciąganiach na tyle go wyrównać, że jest zadowalająco i mieszczę się w tolerancji. Mimo tego, że motocykl przejechał 19500 km jestem w połowie naciągu. Fakt faktem, że nie paliłem gumy i nie stawiałem na koło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomjag dnia Śro 21:21, 12 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
komarette




Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:30, 13 Paź 2016    Temat postu:

Tak, to mi sprzedałeś.
Mam nadzieję, że dojdzie dziś i od razu zamontuję i sprawdzę efekt.
Jeśli chodzi o mniejszą zębatkę, to jest dostępna np tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Ja tu kupiłem gumy zabieraka prawie dwa razy taniej niż w aso, a przesyłka z uk depot szła półtora tygodnia.
Trzeba tylko sprawdzić, czy łańcuch nie będzie za długi przy takiej zębatce, a nie powinno się skracać używki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez komarette dnia Czw 7:58, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:00, 13 Paź 2016    Temat postu:

Z tego co sprawdziłem w necie, to ilość ogniw łańcucha również wynosi 108. Więc o jakimkolwiek jego skracaniu nie powinno być mowy. Chyba, że długość tylnego wahacza jest różna, ale myślę, że wahacz w 250-tce jest taki sam jak w 300-tce.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomjag dnia Czw 9:09, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
komarette




Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:21, 13 Paź 2016    Temat postu:

W katalogu JT jest też JTR1220.36
Ostatnio kupiłem wersję 38 zębów w Warszawie w [link widoczny dla zalogowanych] za 86zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna -> PROBLEMY TECHNICZNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin