 |
Forum Hondy CBR250R Informacje na temat motocykla Honda cbr250r i nie tylko
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomjag
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polanica-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:32, 07 Lut 2016 Temat postu: Wymiana oleju |
|
|
Gdy przychodzi czas wymiany oleju, w naszym motocyklu, to mamy możliwość skorzystania z serwisu, lub pobrudzenia rąk sami i zaoszczędzenia nie małej kwoty jaka sobie życzą niektóre serwisy, przynajmniej te Hondowskie.
Ja po zakończeniu gwarancji sam wykonuje. Długo zastanawiałem się nad olejem , jaki mam wlać i po radach jeszcze na "starym" forum postanowiłem korzystać z olei firmy Fuchs Silkolene, która produkuje olej 10w30. Właśnie o takim oznaczeniu zalecane są oleje do CBR-ek, chociaż wiem, że wiele osób lało oleje 10w40.
Ja po sezonie jazdy na tym oleju jestem zadowolony, bo biegi chodzą dobrze, silnik pracuje prawidłowo, więc nie ma co narzekać, tym bardziej, że cena tego oleju nie jest zatrważająca (ok.40 PLN za litr).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomjag dnia Nie 16:33, 07 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komarette
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:51, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja używam oleju hondy 10W30.
Przebieg mam może mały, więc i doświadczeniem nie grzeszę, ale wydaje mi się, że często warto zaufać zaleceniom producenta.
Koszt litra oleju to 60zł, ale przy wymianie potrzeba tylko półtora, więc koszt łączny jest niewielki.
Warto korzystać z akcji typu "kampania wiosenna", gdzie za 50zł(przy zakupie oleju w serwisie, można dostać filtr oleju gratis) można zrobić kompletny przegląd motocykla w ASO, choć wiadomo, że i w serwisach autoryzowanych trafiają się kiepscy mechanicy.
Prawdopodobnie, gdybym miał garaż, sam wykonywałbym podstawowe czynności serwisowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomjag
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polanica-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:36, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Z czego, co się dowiedziałem, to właśnie ten olej (silikolene) jest sprzedawany jako "hondowski" w serwisach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norbertp83
Administrator
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŻRDW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:01, 04 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie proszę mnie poinstruować jak zdjąć owiewki. Powolutku przymierzam się do zmiany oleum i filtrów a nie chcę niczego połamać.
Z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomjag
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polanica-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:09, 04 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Więc tak są różne szkoły. Ja podejrzałem mechaników w serwisie Hondy Grudziński, to juchy nie ściągały owiewek, tylko lekko odginały dolny płużek, bo jego należałoby zdemontować , aby dostać się do dekla gdzie znajduje się filtr oleju. Ja jednak go zdemontowałem, aby sobie ułatwić pracę, tym bardziej, że może być problem z ułożeniem sprężyny dociskowej filtra. Aby spuścić olej nie trzeba nic rozkręcać. jestem teraz w pracy, więc nie mam możliwości przesłać Ci linka z YT, gdzie jest pokazane krok po kroku jak wymienić olej w CBR250R, ale jak się tak bardzo Ci śpieszy, to wpisz (skopiuj) "CBR250r Oil Change Totorial" i będzie wszystko jasne.
Rozgrzej silnik przed wymiana i stosuj rękawiczki. Syntetyczne olej oddziaływają na skórę cholernie. Coś o tym wiem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomjag dnia Śro 15:10, 04 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomjag
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polanica-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 5:39, 05 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak już wspomniałem o filmiku, to ja kierowałem sie wskazówkami z tego dzieła:
https://www.youtube.com/watch?v=70a3EF550qo.
Wszystko ładnie pokazane. Wersja bez odkręcania całego płużka. Aby odkręcić płużek w całości ,musimy zdemontować boczek owiewki. Nie polecam osobom niecierpliwym, bo można uszkodzić tu i ówdzie. Trzeba pamiętać o instalacji elektrycznej kierunkowskazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomjag
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polanica-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:34, 13 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzis dokonałem zmiany oleju. Nigdzie nie mogłem dostać oleju o parametrach 10w30 w rozsądnej cenie. Mój dostawca dał ciała mimo złożenia zamówienia- okazało się, że olej nie będzie prędzej niż za 2 tygodnie. Postanowiłem więc zaufać Motulowi 5100 ze specyfikacją 10w40, który kupiłem na miejscu. Mam nadzieję, że będzie równie dobry co tamten. Wymiana przebiegła dość gładko, tylko z lekkim strachem bo robiłem to na świeżym powietrzu a ze wschodu zaczęło grzmieć i błyskać się. W każdym bądź razie zdążyłem przed burzą. Niestety nie udało mi sie przetestować motocykla na suchym, więc odłożyłem tą czynność, kiedy warunki będą lepsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norbertp83
Administrator
Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŻRDW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:11, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za wskazówki i za link :piwo:.
Temat bez problemu ogarnę, ale boję się o te owiewki oby czegoś nie połamać.
U mnie moto zalewane jest Motulem 7100 10W30. Do chwili obecnej żadnych negatywnych objawów nie zaobserwowałem, więc tego się będę trzymał.
P.S.
I u mnie Tomku moto jak na razie stoi, bo nie ma kiedy jeździć. Myślałem, że teraz w weekend gdzieś wyskoczę, ale aura nie sprzyja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomjag
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polanica-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:47, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dziś wybrałem się do pracy motocyklem i miło się rozczarowałem. Biegi chodzą lepiej, łatwiej znaleźć luz. Motocykl na poprzednim oleju przejechał 7500 km, więc niby jeszcze daleko do 12000 km, jednakże dokładnie minął rok od jego wymiany. Wynika z tego, że jednak warto wymieniać przynajmniej raz w roku nie czekając do serwisowych 12 tysi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
komarette
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:28, 14 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Olej motul 5100 to chyba olej półsyntetyczny. Syntetyk to 7100, ale mogę się mylić.
Generalnie, zaleca się wymianę oleju co sezon. Szczególnie, gdy moto stoi całą zimę w garażu i wszystkie płyny eksploatacyjne nasiąkają wodą, która, jak wiadomo, dość niekorzystnie wpływa na silnik.
No i jeździmy Panowie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez komarette dnia Sob 21:30, 14 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomjag
Administrator
Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polanica-Zdrój Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:14, 15 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Tak to półsyntetyk (5100). Kupiłem bo chciałem Ducati wygrać . Okazało się po zakupie, że trzeba czwórkę kupić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|