Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna Forum Hondy CBR250R
Informacje na temat motocykla Honda cbr250r i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna -> SERWIS i EKSPLOATACJA / Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:32, 07 Lut 2016    Temat postu: Wymiana oleju

Gdy przychodzi czas wymiany oleju, w naszym motocyklu, to mamy możliwość skorzystania z serwisu, lub pobrudzenia rąk sami i zaoszczędzenia nie małej kwoty jaka sobie życzą niektóre serwisy, przynajmniej te Hondowskie.
Ja po zakończeniu gwarancji sam wykonuje. Długo zastanawiałem się nad olejem , jaki mam wlać i po radach jeszcze na "starym" forum postanowiłem korzystać z olei firmy Fuchs Silkolene, która produkuje olej 10w30. Właśnie o takim oznaczeniu zalecane są oleje do CBR-ek, chociaż wiem, że wiele osób lało oleje 10w40.
Ja po sezonie jazdy na tym oleju jestem zadowolony, bo biegi chodzą dobrze, silnik pracuje prawidłowo, więc nie ma co narzekać, tym bardziej, że cena tego oleju nie jest zatrważająca (ok.40 PLN za litr).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomjag dnia Nie 16:33, 07 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
komarette




Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 10:51, 19 Mar 2016    Temat postu:

Ja używam oleju hondy 10W30.
Przebieg mam może mały, więc i doświadczeniem nie grzeszę, ale wydaje mi się, że często warto zaufać zaleceniom producenta.
Koszt litra oleju to 60zł, ale przy wymianie potrzeba tylko półtora, więc koszt łączny jest niewielki.
Warto korzystać z akcji typu "kampania wiosenna", gdzie za 50zł(przy zakupie oleju w serwisie, można dostać filtr oleju gratis) można zrobić kompletny przegląd motocykla w ASO, choć wiadomo, że i w serwisach autoryzowanych trafiają się kiepscy mechanicy.
Prawdopodobnie, gdybym miał garaż, sam wykonywałbym podstawowe czynności serwisowe Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:36, 19 Mar 2016    Temat postu:

Z czego, co się dowiedziałem, to właśnie ten olej (silikolene) jest sprzedawany jako "hondowski" w serwisach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norbertp83
Administrator



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŻRDW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:01, 04 Maj 2016    Temat postu:

Panowie proszę mnie poinstruować jak zdjąć owiewki. Powolutku przymierzam się do zmiany oleum i filtrów a nie chcę niczego połamać.
Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:09, 04 Maj 2016    Temat postu:

Więc tak są różne szkoły. Ja podejrzałem mechaników w serwisie Hondy Grudziński, to juchy nie ściągały owiewek, tylko lekko odginały dolny płużek, bo jego należałoby zdemontować , aby dostać się do dekla gdzie znajduje się filtr oleju. Ja jednak go zdemontowałem, aby sobie ułatwić pracę, tym bardziej, że może być problem z ułożeniem sprężyny dociskowej filtra. Aby spuścić olej nie trzeba nic rozkręcać. jestem teraz w pracy, więc nie mam możliwości przesłać Ci linka z YT, gdzie jest pokazane krok po kroku jak wymienić olej w CBR250R, ale jak się tak bardzo Ci śpieszy, to wpisz (skopiuj) "CBR250r Oil Change Totorial" i będzie wszystko jasne.
Rozgrzej silnik przed wymiana i stosuj rękawiczki. Syntetyczne olej oddziaływają na skórę cholernie. Coś o tym wiem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomjag dnia Śro 15:10, 04 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 5:39, 05 Maj 2016    Temat postu:

Tak jak już wspomniałem o filmiku, to ja kierowałem sie wskazówkami z tego dzieła:
https://www.youtube.com/watch?v=70a3EF550qo.
Wszystko ładnie pokazane. Wersja bez odkręcania całego płużka. Aby odkręcić płużek w całości ,musimy zdemontować boczek owiewki. Nie polecam osobom niecierpliwym, bo można uszkodzić tu i ówdzie. Trzeba pamiętać o instalacji elektrycznej kierunkowskazu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:34, 13 Maj 2016    Temat postu:

Dzis dokonałem zmiany oleju. Nigdzie nie mogłem dostać oleju o parametrach 10w30 w rozsądnej cenie. Mój dostawca dał ciała mimo złożenia zamówienia- okazało się, że olej nie będzie prędzej niż za 2 tygodnie. Postanowiłem więc zaufać Motulowi 5100 ze specyfikacją 10w40, który kupiłem na miejscu. Mam nadzieję, że będzie równie dobry co tamten. Wymiana przebiegła dość gładko, tylko z lekkim strachem bo robiłem to na świeżym powietrzu a ze wschodu zaczęło grzmieć i błyskać się. W każdym bądź razie zdążyłem przed burzą. Niestety nie udało mi sie przetestować motocykla na suchym, więc odłożyłem tą czynność, kiedy warunki będą lepsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Norbertp83
Administrator



Dołączył: 26 Kwi 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŻRDW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:11, 14 Maj 2016    Temat postu:

Dzięki za wskazówki i za link :piwo:.
Temat bez problemu ogarnę, ale boję się o te owiewki oby czegoś nie połamać.
U mnie moto zalewane jest Motulem 7100 10W30. Do chwili obecnej żadnych negatywnych objawów nie zaobserwowałem, więc tego się będę trzymał.

P.S.
I u mnie Tomku moto jak na razie stoi, bo nie ma kiedy jeździć. Myślałem, że teraz w weekend gdzieś wyskoczę, ale aura nie sprzyja Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:47, 14 Maj 2016    Temat postu:

Dziś wybrałem się do pracy motocyklem i miło się rozczarowałem. Biegi chodzą lepiej, łatwiej znaleźć luz. Motocykl na poprzednim oleju przejechał 7500 km, więc niby jeszcze daleko do 12000 km, jednakże dokładnie minął rok od jego wymiany. Wynika z tego, że jednak warto wymieniać przynajmniej raz w roku nie czekając do serwisowych 12 tysi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
komarette




Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:28, 14 Maj 2016    Temat postu:

Olej motul 5100 to chyba olej półsyntetyczny. Syntetyk to 7100, ale mogę się mylić.
Generalnie, zaleca się wymianę oleju co sezon. Szczególnie, gdy moto stoi całą zimę w garażu i wszystkie płyny eksploatacyjne nasiąkają wodą, która, jak wiadomo, dość niekorzystnie wpływa na silnik.
No i jeździmy Panowie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez komarette dnia Sob 21:30, 14 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:14, 15 Maj 2016    Temat postu:

Tak to półsyntetyk (5100). Kupiłem bo chciałem Ducati wygrać Wink. Okazało się po zakupie, że trzeba czwórkę kupić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna -> SERWIS i EKSPLOATACJA / Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin