Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna Forum Hondy CBR250R
Informacje na temat motocykla Honda cbr250r i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana klocków hamulcowych tył

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna -> SERWIS i EKSPLOATACJA / Układ hamulcowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:18, 29 Lip 2016    Temat postu: Wymiana klocków hamulcowych tył

Dziś oto przyszedł czas na wymianę. To znaczy klocka było jeszcze 1 mm z okładem, jednak postanowiłem nie czekać, ponieważ cylinder dość znacznie już wyszedł. Ktoś może być zdziwiony, że wcześniej zużył się tył niż przód, jednak taką ma technikę jazdy, i nadużywam tylnego hamulca, co nie znaczy, że nie hamuje przodem, bo jest on naprawdę ważny i generalnie on powinien być używany częściej.
Więc przy przebiegu 16 000 km wymieniam tył. Klocki marki EBC model FA496 (czerwone). Klocki te mają zastosowanie w motocyklach z ABS oraz bez niego. Takie same klocki wyposażone są motocykle marki Suzuki GSX250 Inazuma, oraz są montowane w Gladiusie.
Celem montażu należy zaopatrzyć się w klucz 12 oraz 8 mm, dodatkowo imbus bodajże 5mm, który posłużył mi do odkręcania obudowy tłumika, bo jego sobie zdemontowałem, by mieć lepszy dostęp. Po zdemontowaniu starych klocków zdjąłem z nich płytki izolujące (blaszki radiacyjne) i założyłem do nowych. Nie wiem, czy było to konieczne, bo nigdzie nic nie wyczytałem, ale jak były , to czemu nie założyć?
Zapomniałem dodać, że potrzebny będzie ścisk do drewna, albo jakieś duże cęgi (tychże nie polecam), które muszą posłużyć do ściśnięcia tłoczka. warto również mieć jakiś preparat do czyszczenia ja kupiłem pierwszy lepszy "płyn w dezodorancie" o nazwie Textar za 15 zeta.
Aby wymienić klocki odkręcamy w sumie tylko dwie śruby na zacisku. Jedna, to ta co trzyma zacisk do wahacza (12mm) a druga to ta która zabezpiecza klocki (8mm).
Potem szybko włożyć nowe i gotowe Wink.
Na chwilę obecną mogę powiedzieć, że hamują, może troszkę gorzej niż te co miałem, ale przejechałem 2 km lekko hamując aby nie przegrzać i dać się i dobrze ułożyć. Miałem gdzieś jeszcze jechać dzisiaj, ale zbiera się na burzę, więc może jutro.?
Trzeba pamiętać, że zakładając samemu mamy większą frajdę no i zaoszczędzone jakieś 40-100 PLN, bo podobno tyle za taką usługę się płaci.





Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomjag dnia Wto 9:51, 02 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomjag
Administrator



Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polanica-Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:34, 06 Sie 2016    Temat postu:

Mały upgrade.
No więc hamulce uważam za dotarte. Trochę byłem rozczarowany skutecznością na początku, jednak na chwilę obecną moje odczucie subiektywne jest takie, że hamują lepiej niż założone oryginalne Nissyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Hondy CBR250R Strona Główna -> SERWIS i EKSPLOATACJA / Układ hamulcowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin